جهانگردی و توریستی

جهانگردی و توریستی

جهانگردی و توریستی

جهانگردی و توریستی

تعیین وقت سفارت لوکزامبورگ برای ویزای توریستی

وقت سفارت لوکزامبورگ

اگر قصد سفر به کشور لوکزامبورگ را دارید، برای گرفتن ویزای این کشور باید ابتدا اقدام به گرفتن وقت سفارت لوکزامبورگ کنید. برای گرفتن وقت سفارت ارائه مدارک مورد نیاز و همچنین گذراندن قانونی مراحل الزامی است.

آشنایی با کشور لوکزامبورگ

لوکزامبورگ یک کشور کوچک در شمال قاره اروپا می باشد. این کشور از ثروتمندترین کشورهای قاره به شمار می آید. جمعیت کشور لوکزامبورگ پانصد هزار نفر است و دارای شرایط سیاسی و اقتصادی با ثباتی است. این کشور هم اکنون  با مساحتی به اندازه 2.528کیلومتر مربع، محلی برای موسسات مالی و بانکی است. پایتخت کشور لوکزامبورگ شهر لوکزامبورگ است. این کشور دارای مرز مشترک با کشورهای آلمان، بلژیک و فرانسه است. کشور لوکزامبورگ را می توان تنها بازمنده از حکومت دوک نشینی دانست.

مردم این کشور به سه زبان فرانسوی، آلمانی و لوکزامبورگی تسلط دارند. دین اکثر مردم کشور لوکزامبورگ کاتالوگ است. مردم این کشور در سطح بالایی از فرهنگ هستند و این امر باعث پیشرفت هرچه بیشتر کشور لوکزامبورگ شده است. بهتر است بدانید که واحد پولش یورو می باشد و در گذشته فرانک لوکزامبورگی بوده است. نوع حکومت در کشور لوکزامبورگ مشروطه سلطنتی است.

آشنایی با کشور لوکزامبورگ

وقت سفارت لوکزامبورگ

از آنجایی که کشور لوکزامبورگ در قاره اروپا قرار دارد. این کشور در بین کشورهای عضو پیمان شینگن است. لذا برای سفر کردن به این کشور باید ویزای شینگن گرفت. اولین مرحله برای اخذ ویزای شینگن کشور لوکزامبورگ گرفتن وقت سفارت است. در ایران نمی توان وقت سفارت لوکزامبورگ را اخذ کرد. نزدیک ترین راه برای ایرانیانی که می خواهند وقت سفارت کشور لوکزامبورگ را تهیه کنند، کشور ترکیه است. با سفر به ترکیه و شهر آنکارا می توان وقت سفارت را تعیین کرده و پس از مرحله تعیین وقت سفارت باید مدارک لازم برای ویزای شینگن لوکزامبورگ را تهیه کرد.

وقت سفارت لوکزامبورگ

دریافت وقت سفارت لوکزامبورگ

همان طور که پیش تر نیز گفته شد کشور لوکزامبورگ در ایران سفارت ندارد. پس برای اخذ وقت سفارت لوکزامبورگ و گرفتن ویزای این کشور می توان از طریق دیگر کشورها اقدام کرد. شخصی که وقت سفارت را اخذ کرده است باید بتواند کنسولگری را برای سفر و یا اقامت در این کشور متقاعد کند. در این مصاحبه اهداف فرد متقاضی از سفرش به لوکزامبورگ از او پرسیده می شود و او باید مدارکی دال بر درخواست خود برای نوع ویزای درخواستی و اقامت مورد نظر به کنسولگری ارائه دهد.

فردی که می خواهد ویزای کشور لوکزامبورگ را اخذ کند باید حداقل از شش هفته قبل اقدام به گرفتن ویزا کرده و برای تعیین وقت سفارت لوکزامبورگ در این سفارت حاضر شود. تعیین وقت سفارت کشور لوکزامبورگ را می توان هم به روش حضوری و هم به صورت آنلاین انجام داد. شما به منظور سرعت بخشیدن به اخذ وقت سفارت می توانید از روش آنلاین نیز برای تعیین وقت سفارت اقدام کنید. از طرفی دیگر با ارائه مدارک مورد نیاز خود به دفاتر آژانس های معتبر برای اخذ ویزا می توانید گرفتن وقت سفارت را به این آژانس ها سپرده تا کار شما را بهتر و سریعتر انجام دهند.

دریافت وقت سفارت لوکزامبورگ به روش آنلاین

یکی از آسانترین راه های دریافت ویزا و وقت سفارت به روش آنلاین می باشد. پس از گرفتن وقت سفارت لوکزامبورگ اگر بخواهید ویزای این کشور را به صورت آنلاین تهیه کنید دیگر نیازی به مراجعه حضوری ندارید و اخذ این ویزا به صورت الکترونیکی انجام می شود . تفاوت گرفتن ویزای آنلاین کشور لوکزامبورگ با روش اخذ ویزای حضوری در چگونگی ثبت مدارک است. فرد متقاضی که می خواهد ویزای آنلاین لوکزامبورگ را دریافت کند باید مدارک خود را به صورت اسکن شده روی سایت مربوطه قرار دهد.

هر فردی باید حساب کاربری جداگانه ای برای خود در سایت ایجاد کند. پس از این مرحله اگر صلاحیت فرد مذکور تأیید شد یک کد کاربری برای او ارسال می شود که از طریق آن می توان در خواست ویزای آنلاین را انجام داد. سپس باید در سایت سفارت پراخت هزینه ویزا را انجام داد. مدارک مورد نیاز باید همه اسکن شده باشند. در این مرحله برای فرد متقاضی ویزا یک شماره پیگیری ارسال می شود تا از طریق آن بتواند پیگیری ثبت نام خود را انجام دهد. در آخر یک صفحه انگشت نگاری برای فرد باز می شود. در نهایت متقاضی دریافت ویزای آنلاین سفارت لوکزامبورگ در مدت زمان مشخص شده ای باید به کنسولگری سفارت لوکزامبورگ مراجعه کند تا اثر انگشت خود را ثبت کند. پس از انجام تمامی این مراحل فرد متقاضی باید برای دریافت پاسخ درخواست ویزای خود منتظر بماند.

مراحل گرفتن ویزا و وقت سفارت لوکزامبورگ به روش آنلاین

مدارک وقت سفارت لوکزامبورگ جهت اخذ ویزا

مدارکی که برای اخذ ویزا باید تهیه کرد شامل مدارک هویتی از جمله شناسنامه، پاسپورت و عکس می باشد. مدارک شغلی برای کارمندان نیز شامل گواهی اشتغال به کار، سابقه بیمه، آخرین فیش حقوقی و حکم کار گزینی است. مدارک افرادی که دارای شغل آزاد هستند نیز شامل جواز کسب، نام اتحادیه در جهت تائید جواز کسب و تمکن مالی به لاتین است. لازم است بدانید که تمکن مالی باید بالای پنجاه میلیون تومان و گردش حساب ۳ ماه اخیر به لاتین و با مهر معتبر باشد. از طرفی دیگر ارائه اسناد مربوط به معیشت در کشور لوکزامبورگ نیز الزامی است. این اسناد شامل پول مورد نیاز در سفر، مدارک مربوط به بیمه مسافرتی، پرداخت ویزای لوکزامبورگ این هزینه بستگی به نوع ویزای گرفته شده دارد. همچنین فرد متقاضی برای ویزای سفارت لوکزامبورگ باید فرم درخواست ویزای شینگن را نیز پر کرده باشد.

پس از تعیین وقت سفارت، شما باید حتماً در تاریخ مشخص شده در سفارت حضور داشته باشد. با گرفتن وقت سفارت مدارک شما در یک جلسه مورد بررسی قرار می گیرند و در صورت تأیید شدن مدارک، ویزای این کشور به شما داده می شود. فراموش نکنید که برای انجام اموری از قبیل انگشت نگاری و مصاحبه، باید شخصاً در سفارت حضور داشته باشید.

مدارک لازم برای ویزای لوکزامبورگ

انواع ویزای کشور لوکزامبورگ

از آن جایی که کشور لوکزامبورگ عضو کشور های پیمان شینگن است. ویزایی که برای ورود به این کشور گرفته می شود باید ویزای شینگن باشد. در واقع چهار نوع ویزا برای سفر به این کشور وجود دارد که پس از تعیین وقت سفارت لوکزامبورگ یکی از این چهار نوع ویزا به متقاضیان داده می شود. در زیر به معرفی انواع ویزای شینگن می پردازیم:

ویزای نوع A

 به این نوع ویزای ترانزیت می گویند. به این معنا که مسافر حق خروج از فرودگاه را ندارد و برای رفتن به کشوری خارج از شینگن در فرودگاه شینگن باید پرواز خود را تعویض کند.

ویزای نوع B

به این نوع ویزای عبور گفته می شود. یعنی مسافر می تواند از فرودگاه شینگن در کشور لوکزامبورگو از طریق راه زمینی به کشور غیر شینگنی سفر کند.

ویزای نوع C

ویزای نوعیک ویزای توریستی است که مسافران می توانند برای گردشگری و تفریح در کشور لوکزامبورگ آن را دریافت کنند.

ویزای نوع D

 این نوع از ویزا بلند مدت بوده و برای تجار و بازرگانانی مناسب می باشد که می خواهند در طول سال چندین بار به کشور لوکزامبورگ سفر کنند.

انواع ویزای کشور لوکزامبورگ

ویزای شینگن لوکزامبورگ

یکی از نکات مهم دیگر که قبل از اقدام برای گرفتن ویزا و همچنین قبل از اخذ وقت سفارت لوکزامبورگ باید بدانید این است که ویزای شینگن به تنهایی برای ورود به این کشور کافی نمی باشد و مقامات مرزی کشور لوکزامبورگ می توانند از طریق دلایل قانونی شما را از ورود به این کشور منع کنند و به کشوری خارج از محدوده شینگن اخراج کنند.

بنابراین مسافرانی که ویزای شینگن کشور لوکزامبورگ را دریافت کرده اند باید در هنگام مصاحبه آماده پاسخ گویی به سوالاتی از قبیل اهداف سفر، آدرس محل اقامت و مدارک لازم برای توانایی پرداخت هزینه های اقامتی خود باشند.

ویزای شینگن لوکزامبورگ

تعیین وقت سفارت لوکزامبورگ برای انواع ویزاها

متقاضیان دریافت وقت سفارت از لوکزامبورگ می توانند با ارائه برخی مدارک به گرفتن ویزای مورد نظر خود سرعت ببخشند. از این رو پس از اخذ وقت سفارت لوکزامبورگ و به هنگام مصاحبه مدارک لازم خود را در زمینه ویزای درخواستی شان ارائه می دهند. در این بخش به معرفی برخی از این ویزاها و مدراک می پردازیم.

تعیین وقت سفارت لوکزامبورگ برای ویزای فامیلی

در این مورد ارائه دعتوتنامه ای رسمی که توسط اداره پلیس مهاجرت مهر و امضا شده است و همچنین ارائه مدارکی مانند شناسنامه که نشان دهنده گواهی وابستگی خانوادگی هستند، الزامی می باشد.

تعیین وقت سفارت لوکزامبورگ برای ویزای فامیلی

اخذ وقت سفارت لوکزامبورگ برای ویزای مسابقات ورزشی

در این مورد دعوتنامه ای که نظیم کننده رقابت ورزشی است باید از سوی کشور لوکزامبورگ در دسترس باشد. همچنین ارائه معرفی نامه از سوی سازمان ورزشی در ایران نیز الزامی است.

تعیین وقت سفارت لوکزامبورگ برای ویزای توریستی

در این مورد مدارکی که باید ارائه شود شامل برنامه سفر، رزرواسیون هتل و محل اقامت برای مدت زمان اقامت در لوکزامبورگ است.

تعیین وقت سفارت لوکزامبورگ برای ویزای گردشگری

دریافت وقت سفارت لوکزامبورگ برای ویزای کنفرانس های علمی

برای گرفتن این نوع ویزا باید مدارکی از قبیل دعوتنامه رسمی از سازمان مربوطه در کشور لوکزامبورگ با مهر و امضا و یا چکیده ای از سخنرانی که قرار است در لوکزامبورگ انجام شود توسط فرد متقاضی ارائه شود.

اخذ وقت سفارت لوکزامبورگ برای ویزای کنفرانس های علمی

نکاتی مهم در تعیین وقت سفارت لوکزامبورگ برای اخذ ویزا

قبل از اینکه وقت سفارت لوکزامبورگ را دریافت کنید باید به نکات زیر درباره ویزای این کشور نیز توجه کرد. کشور لوکزامبورگ عضو پیمان شینگن است اما کسانی که می خواهند بیشتر از سه ماه در این کشور بمانند باید بدانند که برای اقامت دیگر نیازی به ویزای شینگن ندارند و پس از گرفتن وقت سفارت از طریق این سفارت می توانند برای درخواست اقامت موقت در این کشور اقدام کنند.

کسانی که اقامت سه ماهه خود را در کشور لوکزامبورگ تمام کرده اند برای گرفتن مجدد ویزای شینگن باید حتماً سه ماه خارج از شینگن باشند. کسانی که دلایل ویژه برای اقامت در این کشور را دارند، می توانند پس از اخذ وقت سفارت لوکزامبورگ مدارک خود را به کنسولگری سفارت ارائه داده و حداکثر یک سال در این کشور اقامت داشته باشند.

مزایای اقامت در کشور لوکزامبورگ

اگر وقت سفارت لوکزامبورگ را اخذ کرده اید و می خواهید ویزای اقامت در این کشور را تهیه کنید، بهتر است بدانید که اقامت در این کشور دارای مزایای مختلفی است که در زیر برخی از آن ها را می شماریم.

  • این کشور دارای سیستم مالیاتی مطلوبی است.
  • در کشور لوکزامبورگ سبستم بانکداری بسیار مطلوبی وجود دارد.
  • هزینه های زندگی در کشور لوکزامبورگ بسیار معقولانه است.
  • امید به زندگی در کشور لوکزامبورگ در سطح بالای جهانی می باشد.
  • این کشور دارای سیستم آموزشی عالی می باشد به طوری که کودکان با سه زبان آلمانی، فرانسوی و انگلیسی آموزش می بینند.

مزایای اقامت در کشور لوکزامبورگ

انواع مهاجرت به کشور لوکزامبورگ

قطعاً افرادی که وقت سفارت لوکزامبورگ را دریافت و اقدام به گرفتن ویزا می کنند، به دلایل گوناگونی می خواهند به این کشور مهاجرت کنند. بنابراین انواع مهاجرت به کشور لوکزامبورگ عبارتند از:

مهاجرت تحصیلی

دانشجویان بین المللی که می خواهند در دوره های آموزشی کشور لوکزامبورگ شرکت کنند و مدت اقامت آن ها بیش از سه ماه است، باید اقدام به گرفتن ویزای دانشجویی کنند. ویزای دانشجویی بلند مدت بوده و برای دانشجویان پذیرفته شده توسط دانشگاه ها و موسسات عالی لوکزامبورگ می باشد.

مهاجرت برای کار

شهروندان کشورهای اتحادیه اروپایی مانند سوئیس و کرواسی برای کار کردن در کشور لوکزامبورگ باید ویزای کار در این کشور را تهیه کنند . شهروندان کشورهای غیر اروپایی برای کار در لوکزامبورگ اگر می خواهند در یک شرکت استخدام شوند و یا به صورت خود اشتغالی در این کشور مشغول به کار شوند باید پس از اخذ وقت سفارت لوکزامبورگ برای گرفتن گواهی اقامت موقت اقدام کنند. مدارکی که برای گرفتن این گواهی لازم هستند شامل نسخه گواهی شده از گذرنامه معتبر متقاضی، شناسنامه، رزومه کاری،نسخه گواهی دیپلم و مدارک حرفه ای، استشهاد پلیس (گواهی عدم سوء سابقه)، قرارداد کار با تاریخ و امضا شده توسط متقاضی و کارفرما (در صورت وجود) می باشند.

مهاجرت برای سرمایه گذاری

به کمک تأسیس شرکت در قلمرو کشور لوکزامبورگ افرادی می توانند در این شرکت استخدام شوند و اقامت دائم کسب کنند. شرکت هایی که سرمایه گذاری قانونی کشور لوکزامبورگ در آن ها انجام می شود، دارای اشکالی مانند شرکت با مسئولیت محدود، شرکت با مسئولیت عمومی و همکاری با سهام هستند.

مهاجرت به لوکزامبورگ برای الحاق و پیوستن به خانواده همسر

افرادی که دارای شرایط زیر هستند می توانند ویزای الحاق به خانواده را به دست آورند: همسر و شریک زندگی که به صورت قانونی ثبت شده باشد. فرزندان زیر هجده سال و خانواده همسر، پدر و مادر شریک زندگی و فرزند همسر شامل این قانون می شوند.

مهاجرت به لوکزامبورگ برای ازدواج

کشور لوکزامبورگ دارای قوانین مختلفی برای ازدواج می باشد. مثلاً داماد باید دارای حداقل 18 سال سن بوده و عروس نیز حداقل 16 سال داشته باشد. در کشور لوکزامبورگ برای ازدواج عروس لازم است اجازه پدر و مادر را کسب کند. برای ازدواج لازم است ازدواج های قبلی منحل شده و به طلاق ختم شود. اجباری است که یکی ازطرفین ازدواج حتماً مقیم کشور لوکزامبورگ باشد.

انواع مهاجرت به کشور لوکزامبورگ

ریجکت شدن ویزای لوکزامبورگ در وقت سفارت

و در پایان پس از آن که وقت سفارت لوکزامبورگ را دریافت کردید باید با عواملی که سبب ریجکت شدن ویزای این کشور می شوند نیز آشنایی پیدا کنید تا از آن پس با مشکلی روبرو نشوید. بدین جهت در این بخش به معرفی برخی عوامل ریجکت شدن درخواست ویزا می پردازیم:

  • داشتن سوء سابقه و فعالیت های جنایت کارانه: به منظور حفظ امنیت برای کشور لوکزامبورگ افسران کنسول گری، مدارک افراد متقاضی ویزای این کشور را با دقت برسی می کنند و در صورت داشتن هر گونه سوء سابقه با درخواست وی مخالفت می شود.
  • اسناد و مدارک جعلی: برخی از افراد از طریق مدارک جعلی سعی در دریافت ویزای لوکزامبورگ دارند که ویزای این افراد مطلقاً رد خواهد شد.
  • توضیحات ناقص به منظور اقامت در لوکزامبورگ: افسر حاضر در کنسولگری از فردی که در خواست ویزا داده است توجیهات لازم برای هدف سفر را در خواست می کنند. اگر این توضیحات کافی نباشد مدارک فرد و ویزای او رد خواهد شد. انواع سفرهایی که افراد به کشور لوکزامبورگ انجام می دهند شامل سفر های سازمان یافته گروهی یا فردی، سفرهای تجاری و کنفرانس های بین المللی و تجاری می باشد.
  • ارائه بیمه نامه نامعتبر: افراد متقاضی برای ویزای لوکزامبورگ باید بیمه نامه مسافرتی در دست داشته باشند. الزامیست که بیمه نامه فرد در تمام مدت زمان اقامت معتبر باشد. همچنین بیمه نامه ای که فرد متقاضی ارائه می دهد باید مورد قبول کشور لوکزامبورگ واقع شود.
  • در دست نداشتن مدارک اسکان: فردی که وقت سفارت لوکزامبورگ را اخذ کرده و اقدام به گرفتن ویزای این کشور می کند، باید مدارک کافی برای اقامت خود مانند رزرو هتل، دعوتنامه ارسال شده توسط میزبان و مدارک مربوط به تور رزرو شده را ارائه دهد. در صورتی که این مدارک در دست نباشند ویزای او رد خواهد شد.

دریافت وقت سفارت مجارستان برای ویزاهای ورزشی و فرهنگی

وقت سفارت مجارستان

برای دریافت وقت سفارت مجارستان و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه همراه ما باشید. ویزای مجارستان انواع گوناگونی دارد که برای دریافت هر یک نیاز به گرفتن وقت از سفارت این کشور دارید. مجارستان در اروپای مرکزی واقع شده است و سالانه طرفداران بسیاری به سمت خود میکشاند.

کشور مجارستان

سفارت مجارستان

در وقت سفارت مجارستان تعیین شده افراد متقاضی باید برای تحویل مدارک و انجام مراحل انگشت نگاری و مصاحبه به آدرس درج شده در زیر مراجعه نمایند:

تهران-خیایان دروس-میدان هدایت-کوچه شاملو-پلاک 10

توجه داشته باشید که سفارت هر کشور بنابر قوانین خود روال خاصی برای دادن نوبت دارد و شما باید چندین ماه زودتر برای انجام مراحل اقدام نمایید تا با مشکل خاصی روبرو نشوید. حتما قبل از مراجعه حضوری از ساعات کاری سفارت اطلاع حاصل کنید.

بخش روادید از ساعت 9 تا 11 در روزهای یکشنبه تا پنج شنبه فعال میباشد. امکان برقراری ارتباط آنلاین با کارشناسان سفارت نیز میسر است و جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زینه میتوانید به سایت اصلی سفارت مجارستان مراجعه نمایید.

تعیین وقت سفارت و آگاهی از تایم های کاری سفارت مجارستان

وقت سفارت مجارستان

برای دریافت وقت سفارت مجارستان در سریع ترین زمان ممکن میتوانید با کارشناسان مجموعه ما در ارتباط باشید و از خدمات مجموعه بهره بگیرید. در این مقاله راجع به دریافت وقت سفارت مجارستان بعنوان اولین مرحله از دریافت ویزا صحبت شد. اگر در هر کدام از مراحل سوالی داشتید میتوانید آن را با ما و یا کارشناسان فعال در سفارت در میان بگذارید. بستن قرارداد رسمی همه مسئولیت طی شدن مراحل را به دوش ما می اندازد و شما میتوانید فقط پیگیر کارها تا رسیدن به نتیجه نهایی باشید. در صورت تمایل داشتن به استفاده از خدمات ارائه شده توسط مجموعه فقط باید یکبار بصورت حضوری به دفتر ما مراجعه کنید. در سایت ما امکان انجام همه مراحل بصورت آنلاین فراهم شده است و دیگر نیازی به صرف وقت و هزینه ندارید.

ناگفته نماند که مجارستان جاذبه های بسیار زیبایی دارد و سالانه گردشگران زیادی به آنجا سفر میکنند، بنابراین سعی کنید همیشه چند ماه زودتر برای طی کردن مراحل اخذ ویزا و دریافت وقت سفارت اقدام نمایید تا برنامه ریزی هایتان با مشکل مواجه نگردد. هر سفارت بنابر قوانین خود اقدام به نوبت دهی میکند و این موضوع قابل تغییر نیست، با یک عملکرد دقیقی و حرفه ای میتوانید وقت سفارت و همچنین ویزای تان را در اسرع وقت دریافت نموده و سفر خود را آغاز نمایید. کارشناسان بخش خدمات ویزا پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

وقت سفارت مجارستان

دریافت وقت سفارت مجارستان

مجموعه ما خدمات تعیین وقت سفارت مجارستان را جهت تسهیل عملکرد اخذ ویزا ارائه کرده است. کسانی که زمان لازم برای طی کردن مراحل اخذ ویزا را ندارند میتوانند طی یک قرارداد مسئولیت انجام همه این مراحل را به کارشناسان ما بسپارند. فقط در مرحله مصاحبه ملزم به حضور در سفارت هستید که از قبل هماهنگی های لازم با شما انجام خواهد شد. با استفاده از خدمات ارائه شده در این سایت دیگر نگران عدم صدور ویزای تان نخواهید بود و میتوانید وسایل لازم برای سفرتان را مهیا سازید.

اگر بصورت خانوادگی سفر میکنید گذرنامه های تک تک افراد باید بصورت جداگانه ارائه گردد، بنابراین اگر فردی از اعضای خانواده تان گذرنامه ندارد حتما قبل از تعیین وقت سفارت مجارستان اقدام به تهیه آن نمایید. درضمن افرادی که اخیرا درخواست اخذ ویزای شینگن شان با جواب منفی همراه بوده هرگز برای ثبت درخواست مجدد اقدام نکنند. حتما در این خصوص با کارشناسان مربوطه مشورت نمایید.

نکاتی که قبل از دریافت وقت سفارت مجارستان باید بدانید:

مدارک مورد نیاز تعیین وقت سفارت مجارستان

به هیچ وجه فکر استفاده از مدارک جعلی به سرتان نزند چرا که ممکن است برای همیشه از گرفتن ویزا محروم شوید. کارشناسان حاضر در سفارت به راحتی جعلی بودن مدارک را تشخیص میدهند. دعوتنامه تحویل داده شده نیز به دقت مورد بررسی قرار خواهد گرفت. مدارکی که در ادامه ذکر میشود، مدارکی هستند که همه افراد بدون در نظر گرفتن اهداف شان باید آنها را تهیه و به سفارت ارائه دهند:

  1. بلیط هواپیما رفت و برگشت، دقت داشته باشید که اگر بلیط برگشت را تهیه نکنید احتمال رد شدن درخواست تان بالا میرود.
  2. رزرو هتل مطابق با مدت اعتبار ویزا، البته اگر دعوتنامه ارائه دهید و آن دعوتنامه حاوی اطلاعات محل اقامت تان باشد نیازی به ارائه مدارک در خصوص رزرو هتل ندارید.
  3. شناسنامه و کپی از صفحات ابتدایی آن
  4. گذرنامه دارای اعتبار
  5. اثبات تمکن مالی
  6. ارائه اسناد ملکی در صورت وجود
  7. ارائه مدارکی معتبر دال بر اثبات هدف سفر

مدارک عمومی برای تعیین وقت سفارت مجارستان:

تعیین وقت سفارت مجارستان برای انواع ویزاها

ویزای مجارستان انواع مختلفی از قبیل ویزای تجاری، ویزای شرکت در همایش و کنفرانس، ویزای تحصیلی، ویزای توریستی و ویزای ورزشی دارد که در ادامه تعدادی از آنها ذکر میگردد:

دریافت وقت سفارت مجارستان برای اخذ ویزای تحصیلی

برای اخذ ویزای تحصیلی هم نیاز به دریافت وقت سفارت مجارستان دارید، در این تایم مراحل مصاحبه و انشگت نگاری طی خواهد شد، مدارکی که در ادامه ذکر میشود را نیز باید به همراه داشته باشید.

مدارک وقت سفارت مجارستان جهت اخذ ویزای تحصیلی

  1. آخرین مدرک تحصیلی به همراه ترجمه
  2. دعوتنامه دانشگاه واقع در مجارستان
  3. کپی شناسنامه و کارت ملی
  4. پرداخت هزینه ویزای مجارستان بصورت نقدی الزامی ست.
  5. شهریه ترم اول دانشگاه یا کالج باید پرداخت شده باشد و مدارکی دال بر اثبات آن به سفارت ارائه گردد.
  6. پرداخت هزینه های فرد محصل باید توسط یکی از والدین تضمین شده باشد، و در این خصوص مدارک معتبری از شما اتخاذ میگردد.
  7. ارائه کپی از شناسنامه مادر نیز الزامی ست.
  8. گواهی اشتغال به کار پدر و یا قیم باید ارائه گردد، این گواهی باید دارای سربرگ محل کار و حاوی مهر و امضا باشد.
  9. در صورتی که قیم فرد شغل آزاد دارد باید جواز کسب و یا ترجمه روزنامه رسمی حاوی اطلاعات ثبت شرکت ارائه گردد.
  10.  اگر قیم سند ملکی دارد میتواند بعنوان ضمانت همراه با مدارک ارائه دهد.
  11. گردش حساب بانکی 6 ماه اخیر قیم باید ترجمه و به سفارت ارائه گردد.
  12. یک حساب بانکی به نام محصل باید باز شود و موجودی به میزان لازم در آن وجود داشته باشد.

دریافت وقت سفارت مجارستان برای اخذ ویزای تحصیلی

گرفتن وقت سفارت مجارستان برای ویزای کاری

کسانی که برای جستجوی کار و یا استخدام و مصاحبه میخواهند به مجارستان سفر کنند باید مراحل دریافت ویزا را طی نمایند، دریافت وقت سفارت مجارستان در این زمینه نیز الزامی ست و بدون نوبت گرفتن سفارت به درخواست شما ترتیب اثر نخواهد داد. ناگفته نماند که ارائه دعوتنامه در این نوع از سفر روند صدور ویزا را تسهیل خواهد کرد.

تعیین وقت سفارت مجارستان جهت اخذ ویزای توریستی

برای دریافت ویزای توریستی نیز باید مراحل مربوط به اخذ وقت سفارت مجارستان را طی نمایید. طبیعت بی نظیر این کشور سالانه گردشگران بسیاری را به سمت خود میکشاند. همچنین مدارکی که باید پس از تعیین وقت سفارت مجارستان تهیه و ارائه نمایید.

مدارک وقت سفارت مجارستان جهت اخذ ویزای توریستی

  1. گذرنامه معتبر که از تاریخ حرکت حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.
  2. اگر گذرنامه باطل شده دارید باید اصل آن را نیز به سفارت ارائه نمایید.
  3. کپی از صفحاتی از گذرنامه که در آن مشخصات فرد ذکر گردیده است.
  4. کپی از گذرنامه های قبلی
  5. 2 قطعه عکس رنگی که با زمینه سفید گرفته شده باشد.
  6. شناسنامه به انگلیسی ترجمه شده باشد و حاوی تاییدیه دادگستری و مهر وزارت امور خارجه باشد.
  7. هر سفارت بنابر صلاحدید و شرایط موجود میتواند مدارک دیگری را نیز درخواست کند که 24 ساعت فرصت دارید که تهیه و به سفارت ارائه دهید.
  8. ارائه مدارکی دال بر بازگشت خود به کشور الزامی ست.
  9. بیمه پزشکی
  10. گواهی اشتغال به کارپریت گردش حساب بانکی

تعیین وقت سفارت مجارستان جهت اخذ ویزای توریستی

دریافت وقت سفارت مجارستان برای ویزای تجاری

برای دریافت وقت سفارت مجارستان از نوع تجاری نیز باید بصورت آنلاین و یا حضوری اقدام نمایید. ناگفته نماند که در این نوع ویزا ارائه دعوتنامه الزامی ست و موضوع دعوتنامه باید کاملا مرتبط با نوع ویزا باشد. و مدارکی مخصوص که هنگام مراجعه به سفارت باید ارائه گردد.

مدارک وقت سفارت مجارستان جهت اخذ ویزای تجاری

  1. فرم تکمیل شده سفارت
  2. دعوتنامه مرتبط با نوع ویزا
  3. کپی و اسکن مدارک افراد تحت تکفل که قصد دارند شما را در این سفر همراهی کنند.
  4. پرداخت هزینه سفارت به میزان 60 یورو
  5. همه پاسپورت های قبلی را باید همراه مدارک به سفارت ارائه دهید.
  6. بیمه سفر که باید تاریخ آن مطابق با طول مدت اقامت تان باشد.
  7. عدم سوء پیشینه
  8. عکس رنگی از همه همراهان که در اکثر موارد شامل همسر و فرزندان میباشد.
  9. پرینت سه ماهه گردش حساب بانکی

دریافت وقت سفارت مجارستان برای ویزای تجاری

دریافت وقت سفارت مجارستان برای ویزاهای ورزشی و فرهنگی

اگر برای اهداف فرهنگی یا ورزشی به مجارستان سفر میکنید باید مدارک زیر را به سفارت ارائه دهید که بتوانید اسن ویزا را دریافت نمایید.

مدارک وقت سفارت مجارستان جهت اخذ ویزای ورزشی و فرهنگی

  1. کپی گذرنامه و همچنین ویزاهای قبلی در صورت وجود
  2. فرم موجود در سایت باید به دقت پر شود و در پایان نیز درج امضای متقاضی الزامی ست.
  3. 2 قطعه عکس با پس زمینه سفید باید به سفارت مجارستان ارائه گردد.
  4. گذرنامه ارائه شده باید حداقل 3 ماه اعتبار داشته باشد.
  5. گذرنامه ها و کلیه اسناد باید در 10 سال اخر صادر شده باشند.
  6. گذرنامه باید دو صفحه خالی داشته باشد.
  7. ارائه گواهی کارفرما و پرینت حقوق سه ماه اخیر نیز الزامی ست.
  8. محل اقامت در طول دوره اقامت باید تعیین شده باشد، بطور معمول آدرس آن در دعوتنامه ذکر میگردد.
  9. تاریخ مدال های ورزشی باید تایید شده باشند.
  10. رزرو بلیط بازگشت همچون دیگر انواع ویزا الزامی ست.
  11. بیمه پزشکی نیز باید حتما اخذ شده باشد، این بیمه در همه کشورهای عضو شینگن معتبر است.

دریافت وقت سفارت مجارستان برای اقامت از طریق سرمایه گذاری

اگر قصد سرمایه گذاری در کشور مجارستان را دارید نیز باید جهت اخذ مجوز ورود به این کشور اقدامات لازم را انجام دهید. دریافت وقت سفارت مجارستان اولین قدم برای آغاز مراحل اخذ ویزای سرمایه گذاری ست.

دریافت وقت سفارت مجارستان برای اقامت از طریق سرمایه گذاری

تعیین وقت سفارت مجارستان برای افراد زیر 18 سال

افرادی که قصد دارند قبل از رسیدن به سن قانونی به کشور دیگری سفر نمایند باید رضایت نامه قانونی و محضری امضا شده توسط والدین شان را به سفارت ارائه دهند. بیشتر سفرهای این چنینی مربوط به اهداف تحصیلی ست و در صورت اثبات تمکن مالی یکی از والدین و ارائه رضایت نامه از هر دو طرف به راحتی مراحل صدور ویزا طی خواهد شد و مصاحبه و انگشت نگاری را نیز پشت سر خواهید گذاشت.

دریافت وقت سفارت مجارستان بصورت فوری

توجه داشته باشید که وقتی پسوند فوری در کنار دریافت وقت سفارت مجارستان قرار میگیرد منظور استفاده از روش هایی خاص نیست، زمانی که همه مراحل دریافت ویزا و وقت به درستی و بدون هیچ کم و کاستی انجام شود میتوانید هر چه سریع تر ویزای تان را دریافت کنید. گول افرادی که به شما وعده نابه جا در خصوص اخذ ویزا میدهند را نخورید، آنها با درخواست مبالغ کلان سعی در فریب دادن شما دارند.

دریافت وقت سفارت مجارستان بصورت فوری

نکات مهم به هنگام دریافت وقت سفارت مجارستان

در وقت سفارت مجارستان تعیین شده باید به سفارت مراجعه نمایید، نکات زیر را قبل از مراجعه، خوانده و به خاطر بسپارید چراکه عدم توجه به هر یک از آنها ممکن است روند صدور ویزا را طولانی تر کند:

  1. هرگز دروغ نگویید، اگر کوچکترین دروغی در کلام شما حس شود روند صدور ویزا به تعویق می افتد.
  2. همه مدارک را جزء به جزء  چک و سپس به سفارت ارائه دهید.
  3. متن درج شده در دعوتنامه با اهداف بیان شده توسط شما مطابقت داشته باشد.
  4. در تایم تعیین شده در سفارت حضور داشته باشید، عدم حضور به موقع ممکن است روند رسیدگی به درخواست تان را به تعویق بیندازد، در برخی موارد نیز منجر به دریافت مجدد وقت سفارت هستید.
  5. لباس راحت و در عین حال رسمی به تن کنید، پوشش تان به شکلی نباشد که توجه فرد مصاحبه کننده را جلب کند چرا که اگر در ظاهر شما کوچکترین استرسی مشاهده شود سعی میکنند با پرسیدن سوالات بیشتر از وجود صداقت در مدارک تحویلی مطمئن شوند.

الزام ارائه بیمه پزشکی در وقت سفارت مجارستان

هنگام تعیین وقت سفارت مجارستان باید مطلع باشید که تهیه بیمه پزشکی الزامی ست و بدون داشتن این بیمه اجازه صدور ویزا داده نخواهد شد، تاریخ درج شده در بیمه باید با تاریخ اعتبار ویزا تطابق داشته باشد و در تمام طول مدت اقامت تان بتوانید از آن بهره بگیرید.

دعوتنامه کاری برای تعیین وقت سفارت مجارستان

دریافت وقت سفارت مجارستان برای اخذ ویزای کاری نیز الزامی ست. کسانی که قصد دارند در شرکتی مجارستانی استخدام شوند باید از این نوع ویزا استفاده نمایند، اگر مرحله مصاحبه را نیز به درستی طی کنید موفق به آغاز فعالیت تان در مجارستان خواهید بود و زندگی خوبی را پیش رو خواهید داشت.

هزینه وقت سفارت مجارستان و اخذ ویزا

پس از دریافت وقت سفارت مجارستان باید بدانید که پرداخت هزینه ویزا در همان تاریخ خواهد بود و استفاده از کارت اعتباری برای پرداخت قابل پذیرش نیست. سعی کنید هنگام حاضر شدن در سفارت هزینه ویزا بصورت نقدی را به همراه داشته باشید تا در وقت تان صرفه جویی  شود و نیازی به مراجعه مجدد پیدا نکنید. هزینه ها دائما در حال بروز رسانی هستند و برای آگاهی از قیمت دقیق میتوانید از مشاوره تلفنی کارشناسان سفارت بهره بگیرید و یا از خدمات مجموعه ما استفاده کنید.

مدارک لازم وقت سفارت اسلواکی جهت دریافت ویزا

وقت سفارت اسلواکی

کشور اسلواکی یکی از کشورهایی است که دوستداران طبیعت سفر به آن را انتخاب می کنند. کشور اسلواکی یکی از کشورهای اتحادیه اروپا می باشد که دریافت ویزای شینگن برای ورود به این کشور لازم است.

برای دریافت ویزای شینگن باید پس از دریافت وقت سفارت اسلواکی در مصاحبه ویزا شرکت کرده و مدارک مورد نیاز را ارائه دهید و پس از تائید ویزا به این کشور سفر کنید. اسلواکی دارای طبیعتی زیبا، آثار تاریخی کهن و همچنین ساختار شهری زیبا در مناطق مختلف می ‌باشد. در این مقاله به نکاتی درباره دریافت وقت سفارت فوری، شرکت در مصاحبه و مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای آن اشاره می کنیم.

کشور اسلواکی

راهنمای سفر به کشور اسلواکی

بسیاری از گردشگران برای گذراندن تعطیلات و یا تفریح در کشورهای مختلف اروپایی کشورهایی مانند فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، سوئیس، هلند و غیره سفر می کنند و شاید آشنایی کافی با کشور اسلواکی ندارند. این کشور برای طبیعت گردان، گردشگران و همچنین کسانی که تمایل به تحصیل یا اقامت در یک کشور اروپایی دارند بسیار مناسب است. بنابراین ماجراجویان طبیعت و علاقمندان به تحصیل و اقامت در اروپا می توانند به این کشور سفر کنند. نداشتن آشنایی کافی از اسلواکی و همچنین تبلیغات گسترده کشورهای بزرگ در زمینه گردشگری خود، موجب شده اسلواکی برای بسیاری از افراد شناخته شده نباشد. بیشترین وسعت جغرافیایی این کشور را کوهستان تشکیل داده و به دلیل داشتن آب و هوای مناسب، طبیعت خیره کننده ای در آنجا شکل گرفته است. کسانی که تمایل به سفر به اسلواکی دارند باید مدارک ویزای خود را آماده کرده و پس از دریافت وقت سفارت اسلواکی نسبت به سفر به این کشور اقدام کنند.

سفر به اسلواکی

سفارت اسلواکی

برای دریافت وقت سفارت اسلواکی از راه های زیر می توانید اقدام نمایید. یا از طریق تلفن و یا به صورت حضوری وقت سفارت را دریافت کنید.

برای دریافت وقت سفارت به صورت حضوری به نشانی تهران، خیابان باهنر، خیابان مقدسی، پلاک ۷۲ مراجعه کنید.

ساعت کاری سفارت اسلواکی روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 9 صبح تا 3 بعد از ظهر است و برای دریافت وقت سفارت از کشور اسلواکی در این ساعات می توانید مراجعه کنید.

اطلاعات سفارت اسلواکی

تعیین وقت سفارت اسلواکی

هنگامی که مدارک خود را برای دریافت ویزا تکمیل نمودید باید برای انجام مصاحبه به سفارت اسلواکی در تهران مراجعه کنید. برای این کار باید قبلاً، وقت سفارت را برای انجام مصاحبه هماهنگ کرده باشید. بعد از تکمیل فرم و مدارک مورد نظر دریافت وقت سفارت اسلواکی با مراجعه حضوری نیز امکان پذیر است. در مصاحبه ویزا با توضیحاتی که برای مأمور سفارت ارائه می دهید مشخص می شود که آیا با روادید شما موافقت می شود یا خیر. دقت داشته باشید دریافت وقت سفارت تضمینی به سرعت انجام نمی‌شود و ممکن است مدت زمان چند روزه ای را برای دریافت نوبت مصاحبه منتظر بمانید. بنابراین پس از دریافت وقت سفارت در زمان مقرر در دفتر سفارت حاضر باشید زیرا دیرکرد شما منجر به از دست رفتن وقت رزرو شده و موکول شدن مصاحبه به زمان دیگر می شود.

تعیین وقت سفارت اسلواکی

دریافت ویزای اسلواکی

 همانگونه که گفته شد باید برای ورود به خاک اسلواکی ویزای شینگن تهیه کنید. در کشور اسلواکی زمینه مساعد برای گردش، ادامه تحصیل، اشتغال، سرمایه گذاری و مواردی از این قبیل فراهم است. برای دریافت ویزای اسلواکی باید مدارک خود را آماده نموده سپس هدف خود را از سفر مشخص کنید. پس از تکمیل مدارک باید  هماهنگی لازم جهت وقت سفارت اسلواکی و انجام مصاحبه ویزا به عمل آورید. ویزای تحصیلی اسلواکی، ویزای تجاری اسلواکی، ویزای گردشگری اسلواکی، از جمله ویزاهای صادره جهت ورود به خاک اسلواکی هستند. برای هر کدام از موارد گفته شده مدارک و اطلاعات مرتبط را باید به سفارت اسلواکی تحویل دهید. پس از ارائه مدارک و تائید آنها، وقت سفارت در اختیار شما قرار داده می شود که بتوانید در مصاحبه ویزا اهداف خود از سفر را تشریح کرده و درخواست روادید نمایید. در صورت تکمیل بودن مدارک و همچنین توجیه کردن مأمور سفارت در وقت سفارت کشور اسلواکی اختصاص داده شده، ویزای شما تائید شده و می توانید به این کشور سفر کنید. در نظر داشته باشید مدارک ارائه شده باید در نسخه های فارسی و انگلیسی ارائه شود.

دریافت ویزای اسلواکی

دریافت وقت سفارت اسلواکی برای انواع ویزاها

برای سفر به اسلواکی و یا هر کشور اروپایی عضو اتحادیه اروپا باید ویزای شینگن تهیه کنید. ویزای شینگن در انواع مختلف صادر می ‌شود. گردشگران و مسافران با توجه به هدف و انگیزه خود از ورود به کشور مورد نظر باید نسبت به دریافت ویزای اسلواکی مرتبط اقدام کنند. در جلسه ای که پس از دریافت وقت سفارت اسلواکی برای مصاحبه شرکت می کنید باید هدف از سفر را به وضوح برای مأمور سفارت توضیح دهید. بر اساس مدارک و همچنین گفته های شما مجوز ورود به آن کشور صادر می شود. چهار نوع ویزا برای ورود به کشورهای اتحادیه اروپا صادر می شود که عبارتند از:

وقت سفارت اسلواکی برای ویزای نوع A

ویزای نوع A  برای وارد شدن به فرودگاه کشورهای مختلف و انتخاب پرواز مورد نظر به مقصد کشوری است که ویزای آن را دریافت کرده اید.

وقت سفارت اسلواکی برای ویزای نوع B

ویزای نوع B  مخصوص ترانزیت است. به این معنی که شخص دارنده ویزای ترانزیت تا قبل از رسیدن به فرودگاه مقصد  اجازه خروج از فرودگاه بین مسیر را ندارد.

 وقت سفارت اسلواکی برای ویزای نوع C

ویزای نوع C ویزایی است که در آن به مدت نود روز می ‌توانید در کشورهای مد نظر خود حضور داشته باشید که در این مدت می توانید برای گردشگری اهداف تجاری این کشور سفر کنید.

وقت سفارت اسلواکی برای ویزای نوع D

ویزای نوع D ویزای بلند مدت است و معمولاً برای اشتغال و ادامه تحصیل استفاده می شود.

دریافت وقت سفارت اسلواکی برای انواع ویزاها

مدارک لازم وقت سفارت اسلواکی جهت دریافت ویزا

مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای اسلواکی با توجه به ویزای مورد نظر شما و هدف از سفر تعیین می شود. مدارک عمومی که باید در وقت سفارت کشور اسلواکی تعیین شده ارائه شود عبارتند از:

  • داشتن گذرنامه با ۶ ماه اعتبار
  • ارائه درخواست ویزا به صورت آنلاین و همچنین تکمیل و ارائه آن در زمان حضور در وقت سفارت اسلواکی هماهنگ شده
  • دو قطعه عکس رنگی جدید با زمینه سفید
  • ارائه مدارک هویتی شامل کارت ملی و شناسنامه
  • اثبات تمکن مالی از طریق ارائه گواهی از بانک
  • ارائه گواهی اشتغال به کار برای کارمندان و جواز کسب برای مشاغل آزاد
  • در صورتی که قبلاً ویزای شینگن دریافت کرده اید کپی ویزای را ارائه نمایید
  • نامه اشتغال به تحصیل برای دانش آموزان و دانشجویان
  • بیمه مسافرتی معتبر و بلیت هواپیما مدارک رزرو هتل
  • سند مالکیت

نکات مهم انجام مصاحبه در وقت سفارت اسلواکی

بسیاری از کسانی که برای انجام مصاحبه در وقت سفارت اسلواکی تعیین شده به آنجا مراجعه می کنند به دلیل آگاه نبودن از شرایط و نکات مهم ممکن است در این مصاحبه مورد تائید قرار نگرفته و موفق به دریافت ویزای اسلواکی نشوند. بهتر است قبل از مصاحبه از طریق وب سایت‌ هایی در این خصوص و همچنین کسانی که پیش از این برای دریافت ویزای شینگن مراجعه کرده اند، اطلاعات لازم برای انجام مصاحبه کسب نمایید. در این صورت با پرسش های مصاحبه و همچنین پاسخ هایی که به راحتی می توانید مأمور سفارت را قانع کنید آشنایی پیدا کرده و می توانید از وقت سفارت تعیین شده استفاده بهینه کنید. در تاریخ مشخص شده، در ساعت مقرر به سفارت رفته و مدارک و اسناد مورد نیاز را به طور کامل همراه با کپی به همراه داشته باشید. همواره در نظر داشته باشید وقت سفارت تعیین شده جهت انجام مصاحبه برای ارائه توضیحات شما برای مشخص نمودن هدف از سفر و بازگشت مجدد شما به کشور است. در صورتی که کارمند سفارت به این نتیجه برسد که شما پس از طی دوره گردش، تحصیل، کار و یا تجارت به میهن باز خواهید گشت تائید ویزای شما قطعی است.

نکات مهم انجام مصاحبه در وقت سفارت اسلواکی

ویژگی های ظاهری در روز مصاحبه

ویژگی های ظاهری شخص هنگام مراجعه جهت انجام مصاحبه در وقت سفارت اسلواکی تعیین شده قابل چشم پوشی نیست. پوشیدن لباس های مناسب و رسمی برای حضور در مصاحبه پیشنهاد می شود. استفاده از آرایش و عطر ملایم و همچنین خوشرویی به هنگام صحبت کردن، تأثیر مثبت فراوانی در روال مصاحبه خواهد داشت. نحوه درست نشستن، صحبت کردن، راه رفتن، زبان بدن و ارائه پاسخ های مناسب و کافی شانس شما را برای موفقیت در دریافت ویزا بالا می برد.

ویژگی های ظاهری در روز مصاحبه

سوالات مصاحبه وقت سفارت اسلواکی

حضور در ساعت مقرر مطابق با وقت سفارت اسلواکی تعیین شده بسیار مهم است و به گونه ای برنامه ریزی کنید که دیرتر از ساعت مشخص شده در جلسه حاضر نشوید. تأخیر شما ممکن است منجر به از دست دادن وقت سفارت  اسلواکی شود. سؤالاتی که در مصاحبه از شما پرسیده خواهد شد پرسش هایی از قبیل میزان تحصیلات، مهارت و شغل شما، وضعیت مالی و درآمدی همچنین برنامه ریزی برای کار و تحصیل در آینده می باشد. به هر سؤالی که از شما پرسیده می شود با دقت فراوان و به صورت کامل توضیح دهید، اما از ارائه توضیحات اضافه و پرداختن به بحث های حاشیه ای و پاسخ های نامربوط خودداری کنید. مدارک ارائه شده و همچنین توضیحاتی که شما در وقت سفارت ترتیب داده شده به مأمور سفارت ارائه می کنید باید به گونه ای باشد که بتوانید ویزای خود را با موفقیت دریافت کنید. در صورت  تعیین شدن در مصاحبه باید بعد از مدتی دوباره اقدام کنید.

سوالات مصاحبه وقت سفارت اسلواکی

نحوه پاسخ به سؤالات در زمان وقت سفارت اسلواکی

در جلسه وقت سفارت اسلواکی معین پس از ورود به اتاق کنسول سفارت و معرفی شخص درخواست کننده ویزا، مدارک بررسی شده و سپس سؤالات آغاز می ‌شود. پاسخ های نامربوط و یا حتی جواب ندادن به پرسش های مأمور در ذهن او شک و شبه ایجاد کرده و امتیاز منفی برای دریافت ویزای شما منظور می شود. پنهان کردن حقیقت و دادن جواب های نادرست نیز به ضرر شماست و مأمور سفارت اسلواکی تا زمانی که کاملاً از هدف از سفر اطمینان حاصل نکند ویزای اسلواکی به شما تعلق نخواهد گرفت. پاسخ هایی که ارائه می دهید باید کاملاً واضح، درست و مطابق با هدف از سفر باشد.

بحث کردن با مأمور سفارت

برای گفتگو با مأمور سفارت آرامش خود را حفظ کنید و با اعتماد به نفس کامل و مدارک کافی برای صحت ادعای خود به سؤالات پاسخ دهید. در نظر داشته باشید وقت سفارت اسلواکی در نظر گرفته شده برای شما تنها بخشی از زمان کاری آن مأمور است و در طی روز مصاحبه زیادی را با افراد مختلف انجام می دهد. بنابراین در صورت بروز اختلاف و یا توجیه نشدن مأمور از توضیحات شما، صدای خود را بالا نبرید و با آرامی به قانع کردن او بپردازید. بحث کردن، مخالفت شدید و یا درگیر شدن با مأمور سفارت فقط به ضرر شماست و کمکی برای موفقیت در دریافت ویزا به شما نمی کند.

بحث کردن با مأمور سفارت

مصاحبه دریافت ویزای اسلواکی

همانگونه که گفته شد توصیه می‌شود قبل از حضور در جلسه مصاحبه و چند روز قبل از موعد وقت سفارت اسلواکی تعیین شده به تحقیق و پرس و جو درباره سؤالات مصاحبه ویزای شینگن بپردازید. سؤالات ویزای شینگن اسلواکی چندان پیچیده نیستند و پاسخ های هوشمندانه و به جای شما می توانند مسیر را به نفع شما تغییر داده و یا در صورت ارائه پاسخ های ناکافی و ناواضح موجب شکست روند دریافت ویزای شما شود. مدارک باید به صورت کامل ارائه شود اما در نظر داشته باشید مدارک شما دلیلی بر دریافت ویزا نمی باشد و نتیجه قطعی پس از انجام مصاحبه اعلام می شود. هنگام مراجعه برای مصاحبه باید از لباس های رسمی استفاده کنید و از پوشیدن انواع لباس نامناسب و همچنین استفاده از عطر و ادکلن زیاد خودداری کنید. زبان بدن شما هنگام انجام مصاحبه برای سفارت بسیار مهم است. عصبی بودن، شوخی کردم، دادن پاسخ ‌های درهم و غیر مرتبط، داشتن استرس زیاد و مواردی از این قبیل در نتیجه مصاحبه تأثیر منفی دارد. بنابراین سعی کنید با ظاهری آراسته و آرامش کافی با در دست داشتن مدارک در وقت سفارت تعیین شده در جلسه حاضر شده و سؤالات را با دقت پاسخ دهید.

مصاحبه دریافت ویزای اسلواکی

رد شدن ویزا در وقت سفارت اسلواکی

ممکن است فردی با مدارک کافی در وقت سفارت اسلواکی مقرر به سفارت مراجعه نمایند و تصور کند مصاحبه را هم به خوبی انجام داده، اما همچنان مواردی هستند که پس از انجام مصاحبه به شما اعلام خواهد شد که منجر به رد ویزای شما شده اند. برخی از این  نکات عبارتند از:

  •  تکمیل نبودن مدارک و یا ارائه مدارک فاقد اعتبار
  •  آسیب دیدگی گذرنامه شخص
  •  واضح نبودن وضعیت مالی و نداشتن تمکن مالی لازم با در نظر گرفتن شغل فرد
  •  وجود سابقه بزهکاری
  •  عدم اثبات بازگشت فرد از اسلواکی به ایران پس از پایان دوره گردش یا تحصیل یا..
  •  عدم ارائه بیمه نامه معتبر برای سفر در کشورهای اتحادیه اروپا
  •   عدم ارائه پاسخ های مناسب در جلسه مصاحبه در وقت سفارت اسلواکی

عوامل منجر به رد ویزای در وقت سفارت اسلواکی

اقدامات لازم پس از رد شدن ویزای اسلواکی

دلایل و موارد رد ویزای اسلواکی پس از انجام مصاحبه به شخص اعلام خواهد شد. شخص باید با در نظر گرفتن موارد موجود نسبت به برطرف کردن آنها اقدام نموده و پس از گذشته ۶ ماه دوباره برای دریافت وقت سفارت فوری مراجعه نمایند. مراجعه پی ‌در پی در کوتاه مدت احتمال رد شدن دوباره ویزا را بالا می برد بنابراین بهتر است در مدت زمان شش ماهه نسبت به اصلاح مواردی که مشکل ایجاد کرده اند اقدام کرده و پس از آن برای دریافت وقت سفارت تضمینی تماس بگیرید. در وقت سفارت اسلواکی دوم تلاش کنید از فرصت دوم نهایت استفاده را نموده و این بار موفق به دریافت ویزا شوید زیرا رد شدن های پی در پی شانس شما را در گرفتن ویزای شینگن به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. یادآورمی شویم با مراجعه به آژانس های مسافرتی راحت ‌تر می‌توانید ویزای شینگن را دریافت کنید.

اقدامات لازم پس از رد شدن ویزای اسلواکی

اعتراض به رد ویزای اسلواکی

در صورتی که ویزای شما رد شده باشد، پس از انجام مصاحبه ویزای درخواستی به شما تعلق نمی گیرد و می توانید نسبت به نتایج آن اعتراض کنید. پس از پایان مصاحبه در وقت سفارت اسلواکی معین شده نتیجه آن طی نامه ای به شما اعلام می گردد. در صورتی که با ویزای اسلواکی شما موافقت نشود نامه ای مبنی بر رد ویزا برای شما ارسال می شود. پس از دریافت نامه ابلاغیه می توانید شخصاً یا از طریق وکیل قانونی خود برای اعتراض به نتیجه مصاحبه اقدام کنید. اگر خودتان برای اعتراض مراجعه می ‌کنید باید مدارک ویزا را به همراه داشته باشید و نامه اعتراض را ارائه دهید تا برای وقت سفارت مجدداً با شما هماهنگی شود. اگر از طریق وکیل  دادگستری جهت اعتراض اقدام می نمایید باید وکالتنامه معتبر با امضای شخص متقاضی ارائه شود.

اعتراض به رد ویزای اسلواکی

نامه اعتراض به رد ویزا

برای ارائه نامه اعتراضی به رد ویزای شینگن شما باید نکاتی را رعایت کنید:

  •   حداکثر یک ماه پس از تاریخ رد ویزا مهلت اعتراض دارید
  •  نامه اعتراض به نتیجه ویزا باید به زبان انگلیسی تنظیم شود
  •  در اعتراض نامه باید مشخصات کامل متقاضی به همراه بارکد شش رقمی ذکر شود
  •  نامه باید به امضای شخص رسیده و در صورت اقدام توسط وکیل قانونی علاوه بر وکالتنامه باید نامه امضا شده فرد نیز ارائه شود
  •  هنگام نوشتن نامه به خاطر داشته باشید مخاطب نامه شما سفارت اسلواکی است و نه شخص  یا سازمان دیگری

درباره کشور سوئیس

در این مقاله به معرفی دعوتنامه سوئیس و شرایط آن خواهیم پرداخت، سوئیس یکی از مهم ترین کشورهای اروپایی از لحاظ داشتن سطح رفاه است که آن را به یک گزینه مناسب برای اقامت تبدیل کرده است، علاوه بر این که تعداد زیادی از مردم جهان به دنبال اخذ اقامت این کشور برای زندگی کردن هستند سالیانه تعداد زیادی از مردم دنیا نیز در قالب سفرهای مختلف به این کشور می روند و از جاذبه های گردشگری، تاریخی، خدمات تجاری، اقتصادی، تحصیلی و پزشکی آن استفاده می کنند برای رفتن به سوئیس ارائه یکی از دعوتنامه سوئیس با توجه به نوع سفر شما الزامی است. کشور سوئیس جز 26 کشور عضو پیمان شنگن می باشد برای رفتن به این کشور نیازمند اخذ ویزای شنگن هستید، برای رفتن به سوئیس داشتن دعوتنامه سوئیس سفر شما را تسهیل تر خواهد کرد.

درباره کشور سوئیس

سوئیس در غرب اروپا واقع شده است و نام کامل و رسمی آن کنفدراسیون سوئیس است چرا که این کشور به صورت کنفدراسیونی اداره می شود، پایتخت کشور سوئیس، شهر زیبای برن است که در حصاری از کوه های آلپ واقع شده است و در واقع شهر در دل آلپ واقع شده است، سوئیس از جمله کشورهای اروپایی است که از لحاظ سن امید به زندگی در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد و از این لحاظ بعد از سوئد در رده دوم قرار دارد، کشورهای مهمی چون فرانسه، ایتالیا، آلمان و اتریش در همسایگی سوئیس قرار دارند، آب و هوای کشور سوئد در زمستان سرد است و معمولا شاهد بارش برف هستیم و در تابستان نیز هوای گرم و مرطوبی دارد، اگر شما هم در دستتان دعوتنامه سوئیس را دارید بسیار خوش شانس بوده اید که می توانید این کشور را از نزدیک ببینید.

درباره کشور سوئیس

راهنمای سفر به سوئیس

سفر به سوئیس بسیار جذاب و لذت بخش است، کافی است تا شما دعوتنامه سوئیس را برای سفر به این کشور داشته باشید تا با طی بقیه مراحل به راحتی بتوانید به این کشور سفر کنید. سوئیس و شهرهای آن در طول سال پذیرای تعداد زیادی از مسافران و گردشگران است. از آنجاکه سوئیس از کشورهای پیشرفته در تمامی عرصه ها محسوب می گردد لذا سفرهای مختلفی در قالب های گوناگون به این کشور انجام می گیرد. بسیاری از کسانی که به این کشور سفر می کنند برای مقاصد گردشگری هست ولی سفرهای مختلفی از جمله کاری، تجاری، تحصیلی، درمانی، نمایشگاهی و… نیز به این کشور در طول سال انجام می گیرد که شما برای سفر به سوئیس باید با توجه به نوع سفر یکی از دعوتنامه سوئیس را ارائه دهید.

راهنمای سفر به سوئیس

اطلاعات ضروری کشور سوئیس

برای شرکت در تور سوئیس کسب اطلاعاتی در مورد این کشور ضروری است، کشور سوئیس اختلاف زمانی در حدود دو ساعت و نیم با ایران دارد و داری چهار زبان رسمی فرانسوی، ایتالیایی، رومنش و آلمانی است که شما می توانید دعوتنامه خود را به هریک از این زبان ها بنویسید، واحد پول این کشور فرانک است. فرودگاه ژنو، زوریخ، آلترنهاین و سنت گالن از فرودگاه های این کشور می باشد.

سفارت سوئیس

جهت تسهیل کار شما در ادامه به مشخصات سفارت سوئیس در تهران اشاره می کنیم تا هنگام تحویل دعوتنامه سوئیس به همراه سایر مدارک وقت شما هدر نرود.

سفارت سوئیس در تهران به آدرس: الهیه، خیابان شریفی منش، کوچه یاسمن، پلاک 2 با کد پستی ۶۳۷۵۱-۱۹۶۴۹ واقع شده است.

صندوق پستی: ۴۶۸۳-۱۹۳۹۵

جهت مراجعه حضوری به منظور ارائه درخواست و تحویل مدارک نیز می توانید با گرفتن وقت قبلی به سفارت سوئیس مراجعه کنید. ساعت کاری سفارت سوئیس روزهای یکشنبه تا پنج شنبه از 8 تا 11.30 است و در تعطیلات رسمی سوئیس و ایران سفارت تعطیل می باشد، تحویل گذرنامه نیز روزهای یکشنبه تا پنج شنبه از ساعت 13.30 تا 14 می باشد.

انواع ویزای سوئیس

دعوتنامه سوئیس به منظور اخذ ویزای سوئیس در وقت سفارت سوئیس صادر می شود، به طور کلی ویزای سوئیس به چهار دسته تقسیم می شود.

ویزای نوع اول (A) ترانزیت

کاربرد این نوع ویزا، فقط برای حضور شخص در فرودگاه است و در همان لحظه حضور در فرودگاه نیز صادر می شود. بر اساس این ویزا شخص نمی تواند از فرودگاه خارج شود و فقط می تواند پرواز خود را در فرودگاه های عضو پیمان شنگن عوض کند و به کشورهایی از خارج منطقه شنگن برود.

ویزای نوع دوم (B) عبور

در این نوع ویزا مسافر می تواند از فرودگاه سوئیس خارج شود در واقع از سوئیس می تواند برای عبور استفاده کند. یعنی با سفر زمینی از سوئیس می تواند به یک کشوری در خارج از منطقه شنگن سفری داشته باشد.

ویزای نوع سوم (C)

این نوع از ویزا شنگن، ویزای کوتاه مدت است که اعتبار آن تا سقف نود روز است که در طول 6 ماه باید انجام بپذیرد. از این ویزا برای مقاصد گردشگری نیز بیشتر استفاده می شود و برای ملاقات دوستان و آشنایان، سفرهای درمانی نیز می توانید از ان استفاده کنید.

ویزای نوع چهارم (D) ویزای ملی

کسانی که می خواهند بیش از نود روز در سوئیس توقف داشته باشند الزامی است که این ویزا را اخذ کنند که صدور آن به وسیله اداره مرکزی کانتون انجام می گیرد. با استفاده ازاین ویزا می توان در طول سال بارها به کشورهای عضو پیمان شنگن وارد و خارج شد، بسیاری از تاجران و بازرگانان از این نوع ویزا استفاده می کنند.

انواع ویزای سوئیس

دعوتنامه سوئیس

شاید شما هم از دوستان یا آشنایانتان شنیده اید که برای سفر به یک کشوری برای آن ها دعوتنامه فرستاده شده است، اما دعوتنامه به چه معناست؟ پیش از پرداختن به دعوتنامه سوئیس به تعریف دعوتنامه می پردازیم. دعوتنامه، نامه ای است که در آن از شخصی به منظور هدفی خاص برای سفر به یک کشور دعوت می شود، دعوت کننده ممکن است شخصیت حقوقی یا حقیقی باشد و هدف دعوتنامه نیز می تواند دیدار خانوادگی، گردشگری، تجاری، کاری، درمانی و … باشد، دعوتنامه باید به زبان رسمی مقصد سفر نوشته شود برای مثال اگر می خواهید دعوتنامه سوئیس را به خانواده تان بفرستید، باید به زبان رسمی سوئیس نوشته شود.

اگر تصمیم گرفته اید که به کشور سوئیس سفر داشته باشید داشتن دعوتنامه سوئیس به منظور اخذ ویزای این کشور الزامی است و شما باید به هنگام ارائه مدارک به سفارت این کشور در تهران، دعوتنامه سوئیس را نیز تحویل سفارت سوئیس بدهید. اگر شما در کشور سوئیس آشنایان و فامیلی دارید آن ها می توانند برای شما دعوتنامه سوئیس ارسال کنند، اگر قصد شرکت در یک نمایشگاه را دارید باید برگزارکنندگان نمایشگاه برای شما دعوتنامه سوئیس ارسال کنند. دعوتنامه سوئیس در فرمت خاصی نمی باشد و فقط باید به یکی از زبان های رسمی سوئیس یعنی، رومانش، ایتالیایی، آلمانی و فرانسوی باشد.

انواع دعوتنامه سوئیس

دعوتنامه سوئیس نیز به مانند دعوتنامه سایر کشورها انواع مختلفی دارد، با توجه به نوع سفر شما، باید دعوتنامه متناسب با ان صادر شود اگر شما قصد انجام سفر تجاری را دارید و برای شما دعوتنامه تجاری صادر شده است نمی توانید از آن به عنوان دعوتنامه توریستی و یا برای دیدار خانواده و آشنایان استفاد کنید اگر نوع دعوتنامه شما با هدف سفر شما مطابقت نداشته باشد مدارک شما از طریق سفارت سوئیس برگشت زده خواهد شد، به طور کلی دعوتنامه سوئیس را به پنج دسته تقسیم بندی می توانیم بکنیم:

  • دعوتنامه تجاری، این دعوتنامه با اهداف تجاری و بستن قراردادهای تجاری از جانب شرکتی در سوئیس صادر می شود.
  • دعوتنامه کاری سوئیس، این دعوتنامه برای استخدام از طرف کارفرما یا شرکتی برای شخصی خاص در کشور مبدا صادر می شود.
  • دعوتنامه خانوادگی یا توریستی، این دعوتنامه توریستی به منظور بازدید از سوئیس و دیدار آشنایان و فامیل ها از جانب آن ها فرستاده می شود.
  • دعوتنامه نمایشگاهی، این نوع از دعوتنامه سوئیس از سوی شرکت یا نهادی خاص به منظور شرکت در نمایشگاه ها صادر می شود.
  • دعوتنامه پزشکی سوئیس، این دعوتنامه نیز برای درمان و ارائه خدمات پزشکی در کشور سوئیس صادر می شود.

انواع دعوتنامه های سوئیس

دعوتنامه تجاری سوئیس

همان طور که در انواع دعوتنامه سوئیس اشاره شد، دعوتنامه سوئیس تجاری یکی از دعوتنامه سوئیس است. در این دعوتنامه شخص یا اشخاصی از سوی شرکت یا نهادی به منظور سفر تجاری به کشور سوئیس دعوت می شوند و ممکن است این سفر موارد گسترده و متنوعی از زمینه های تجاری را شامل شود. ممکن است شرکتی دعوتنامه را به منظور بستن قرارداد، شراکت، خرید دستگاه و … ارسال کند. در اکثر موارد این دعوتنامه به صورت فایل پی دی اف از طریق شرکت سوئدی ارسال می شود و یا ممکن است از طریق پست بین المللی به شرکت مبدا فرستاده شود. دعوتنامه تجاری سوئیس باید علت دعوت و سفر را به صورت دقیق مشخص کند و مهر و امضا شرکت نیز بر پای آن زده شود، در غیر این صورت مورد پذیرش سفارت سوئیس نخواهد بود.

دعوتنامه تجاری سوئیس

دعوتنامه توریستی سوئیس

یکی دیگر از دعوتنامه سوئیس، دعوتنامه توریستی یا خانوادگی است اگر می خواهید برای دیدن آشنایان خود به سوئیس سفر کنید باید از طرف آن ها برای شما دعوتنامه صادر بشود تا بتوانید به سوئیس سفر کنید اگر به دنبال سفر توریستی برای سوئیس باشید دعوتنامه توریستی سوئیس از طرف یکی از بستگان درجه یک شما می تواند اخذ ویزای سفر توریستی را تسهیل کند و شما با کم ترین مانع ممکن می توانید به سفر سوئیس بروید.

اگر ویزای سوئیس را دریافت کردید از آنجا که این کشور عضو معاهده شنگن است به سایر کشورهای پیمان شنگن نیز می توانید سفر کنید در دعوتنامه توریستی یا خانوادگی سوئیس شخص دعوت کننده علاوه بر این که باید مدارکی را جهت اثبات رابطه خانوادگی با شخص دعوت شونده ارائه دهد باید وضعیت تامین هزینه های شخص دعوت شده را نیز در مدت سفر به سوئیس مشخص کند و یا آن را بر عهده بگیرد.

دعوتنامه توریستی سوئیس

دعوتنامه کاری سوئیس

ممکن است شما به دلایلی از جمله تجربه، مهارت، سوابق کاری، آشنایی با زبان دوم مورد توجه یک کارفرمایی در سوئیس قرار بگیرد و به منظور استخدام در این کشور دعوت شوید. بر این اساس کارفرمایی که شما را دعوت می کند یک دعوتنامه کاری سوئیس برای شما ارسال می کند که در آن به طور کامل شخص دعوت شونده را ضمانت می کند. به طور کلی دعوتنامه ای که از طرف کافرما صادر می شود به صورت الکترونیکی است و شخص دعوت شده از طریق کد پیگری برای دریافت ویزای کاری اقدام می کند. به طور معمول صدور این نوع دعوتنامه نه تنها در سوئیس بلکه در بسیاری از کشورهای دیگر به سختی امکانپذیر است چرا که کارفرما را مجبور به ضمانت کامل شخص دعوت شونده می کند و کوچکترین مسئلهٔ شخص دعوت شونده می تواند برای کار فرما مشکل ساز باشد.

دعوتنامه نمایشگاهی سوئیس

یکی دیگر از دعوتنامه سوئیس، دعوتنامه برای بازدید از نمایشگاه یا دایر کردن یک غرفه نمایشگاهی است، به منظور اخذ ویزای نمایشگاهی، ضروری است که شخص دعوت کننده یا مسئول برگزاری نمایشگاه دعوتنامه نمایشگاهی سوئیس را به شخص یا شرکت مورد نظر جهت بازدید یا شرکت در نمایشگاه ارسال کند. در این دعوتنامه باید تاریخ دقیق برگزاری نمایشگاه، تعداد روزهای نمایشگاه مشخص شود و هزینه های شخص یا اشخاص شرکت کننده در نمایشگاه توسط دعوت کننده بر عهده گرفته شود یا وضعیت آن مشخص گردد، ذکر مشخصات کامل اشخاص حقیقی یا حقوقی به همراه تاریخ دعوت و داشتن مهر و امضا ضروری است.

دعوتنامه نمایشگاهی سوئیس

دعوتنامه پزشکی سوئیس

دعوتنامه پزشکی نیز از انواع دعوتنامه سوئیس محسوب می شود. کشور سوئیس از لحاظ پزشکی در سطح بسیار خوبی قرار دارد به همین دلیل بسیاری از کسانی که نیاز به مراقبت و درمان دارند معمولا سوئیس را انتخاب می کنند. برای استفاده از خدمات پزشکی و درمانی سوئیس شما نیاز به داشتن دعوتنامه سوئیس هستید تا با ذکر مشخصات و علت نیاز به خدمات درمانی از شما جهت حضور در سوئیس دعوت کنند. این دعوتنامه ها هم معمولا از سوی مراکز درمانی و کلینیک های سوئیس صادر می شود که شما باید از قبل درمانگاه یا بیمارستان مورد نظر خود را انتخاب کنید و جهت ارسال دعوتنامه به آن ها درخواست بدهید.

دعوتنامه پزشکی سوئیس

دعوتنامه تحصیلی سوئیس

کشور سوئیس از لحاظ داشتن دانشگاه ها و مراکز علمی یکی از کشورهای پیشرفته و توسعه یافته محسوب می شود به همین دلیل خیلی از علاقه مندان به تحصیل ترجیح می دهند که در این کشور به تحصیل خود ادامه دهند. به منظور تحصیل در کشور سوئیس علاوه بر داشتن شرایط اختصاصی لازم، ضروری است که شما دعوتنامه برای تحصیل در این کشور را داشته باشید به همین دلیل باید شما ازقبل با دانشگاه یا مراکز علمی مورد نظر خود جهت ادامه تحصیل وارد مذاکره شوید و در صورت پذیرش دعوتنامه تحصیلی سوئیس برای شما صادر می شود که با تحویل آن به همراه سایر مدارک مورد نیاز می توانید منتظر صدور ویزای تحصیلی باشید.

مشخصات دعوتنامه سوئیس

دعوتنامه سوئیس چه برای دیدار آشنایان و دوستان، چه برای سفر تجاری و کاری یا تحصیلی باشد باید دارای یکسری ویژگی هایی باشد که باید از طرف شخص دعوت کننده رعایت شود و در بین همه دعوتنامه ها مشترک است، این ویژگی ها عبارت اند از:

  • شخصی که دعوتنامه را برای شخصی ارسال می کند باید نوع ارتباط خود را با دعوت شونده مشخص کند و هیچ فرقی نمی کند دعوتنامه فامیلی سوئیس برای دیدار آشنایان باشد و یا سفر تجاری، ارائه مدارک مرتبط جهت اثبات نوع ارتباط الزامی است.
  • ضروری است که شخص دعوت کننده در دعوتنامه مشخصات کامل خود را ذکر کند، نام و نام خانوادگی، آدرس، تاریخ، تابعیت باید به صورت دقیق ذکر شود.
  • در دعوتنامه سوئیس شخص میزبان باید تاریخ دقیق تنظیم دعوتنامه را ذکر کند.
  • امضا دعوتنامه سوئیس از طرف شخص ارسال کننده ضروری است که اگر هدف، دعوت از بستگان باشد که شخص دعوت کننده امضا می کند و اگر هدف برای یک کار تجاری باشد که مدیر شرکت ان را امضا می کند و مهر شرکت را بر زیر برگه دعوتنامه می زند.
  • در دعوتنامه سوئیس باید تقبل هزینه های شخص دعوت شونده و نحوه اقامت وی از طرف شخص دعوت کننده مشخص شود و مدارک لازم نیز در این زمینه ارائه شود.

دعوتنامه های سوئیس

اهمیت ارائه دعوتنامه سوئیس

ارائه دعوتنامه سوئیس در مواردی ضروری است و در مواردی هم می تواند اختیاری باشد برای مثال به منظور سفر تجاری، کاری، تحصیلی، نمایشگاهی ضرورت دارد که شما دعوتنامه مورد نیاز را ارائه دهید ولی برای سفر گردشگری و توریستی ارائه دعوتنامه اختیاری است ولی داشتن دعوتنامه روند اخذ ویزا را آسانتر خواهد کرد. اهمیت ارائه دعوتنامه سوئیس از آن روست که دیگر نیازی نیست برای سفارت سوئیس اثبات کنید که توانایی تامین هزینه های ضروری را در طول اقامت در سوئیس دارید و یک دعوتنامه می تواند از این لحاظ کار را برای شما تسهیل کند و گرنه باید مدارک دیگری جهت اثبات تمکن مالی خود در سوئیس ارائه دهید که می تواند روند صدور ویزا را مشکل تر کند.

تحویل دعوتنامه سوئیس به سفارت

ضروری است که دعوتنامه سوئیس به دست متقاضی سفر برسد و این شخص برای اخذ ویزا شخصا باید در سفارت سوئیس حضور پیدا کند و به همراه سایر مدارکش دعوتنامه را به سفارت سوئیس تحویل دهد. اگر دعوت کننده می خواهد هزینه های اقامت و خوراک شخص دعوت شونده را در طول سفر به سوئیس بر عهده بگیرد باید در دعوتنامه سوئیس به طور کامل به همراه مدت تقبل هزینه ها ذکر کند. تحویل دادن دعوتنامه به سفارت سوئیس به این معنی نیست که حتما ویزای مورد نظر شما صادر خواهد شد و هیچ مشکلی برای دریافت ویزا نخواهید داشت، داشتن دعوتنامه تنها سفر شما را تسهیل می کند در واقع روند صدور ویزای سوئیس را تسهیل می بخشد، در صورتی که شما دعوتنامه سوئیس را نداشته باشید، اخذ ویزا برای شما کمی مشکل تر خواهد شد.

تحویل دعوتنامه سوئیس به سفارت

اعلامیه اسپانسرشیپی

فرض کنید شما در اخذ ویزا توانایی اثبات قدرت مالی خود را ندارید یا سفارت سوئیس در این مورد به یقین کافی نرسیده است. به همین منظور شخص دعوت کننده باید اعلامیه اسپانسر شیپی ارائه کند که در آن در طول سفر هزینه های شما از جمله در اموری چون درمان و تصادفات را بر عهده بگیرد. فرم اسپانسر شیپی باید از سفارت سوئیس تهیه شود.

نکاتی برای انواع دعوتنامه فرانسه

دعوتنامه فرانسه یکی از آیتم هایی ست که روند دریافت ویزای این کشور را سرعت می بخشد، در این مقاله راجع به انواع دعوتنامه و چگونگی دریافت آن ها صحبت می کنیم. فرانسه یکی از پیشرفته ترین و برترین کشورهای اروپای غربی ست که از اعضای پیمان شینگن نیز می باشد. برای آگاهی از نکات مهم در خصوص ویزا و دعوتنامه ما را در ادامه مقاله همراهی کنید.

درباره فرانسه

تعریف دعوتنامه

دعوتنامه، نامه ای که از طرق فرد مقیم در کشور مقصد برای شما ارسال می گردد. دعوتنامه نشان دهنده این است که شما در این کشور آشنایی دارید و در صورت لزوم می توانید از کمک های او بهره مند شوید. همچنین با در دست داشتن این دعوتنامه حساسیت سفارت بر هدف سفر شما کاهش می یابد و می توانید روند مربوط به پرونده با سرعت بیشتری پیش رو بگذارید.

دعوتنامه فرانسه

دعوتنامه های فرانسه در هر نوعی تاثیری قابل قبول بر روی اخذ ویزا دارد، اما در مواردی خاص هم بدون وجود آن هرگز قادر به ارائه درخواست خواهید بود. به عنوان مثال اگر قصد دارید در یک نمایشگاه شرکت کنید باید دعوتنامه مرتبط با آن را ارائه دهید، بدون در دست داشتن این دعوتنامه به پرونده ویزای شما رسیدگی نخواهد شد. در هر بخش لزوم وجود و یا عدم وجود دعوتنامه فرانسه مطرح شده است.

دعوتنامه های فرانسه

مدارک مورد نیاز دعوتنامه فرانسه

همراه با دعوتنامه کشور فرانسه باید مدارک دیگری را نیز به سفارت ارائه دهید تا به درخواست شما ترتیب اثر داده شود، این مدارک برای هر نوع از ویزا و دعوتنامه متفاوت است اما در این بخش به برخی از مدارک کلی که برای همه ویزاها الزامی ست اشاره می شود:

  1. شناسنامه و کارت ملی به همراه کپی آن ها
  2. فرم پر شده درخواست ویزا با درج امضا و مشخصات
  3. 2 عدد عکس رنگی که مشخصات آن با مشخصات عکس گذرنامه یکی باشد.
  4. گواهی اشتغال به کار در ایران (این مورد می تواند دلیلی باشد بر برگشت شما به کشور)
  5. اسناد مالکیت برای اثبات توانایی مالی و همچنین ارائه مستنداتی در خصوص بازگشت به کشور
  6. پرینت حساب بانکی که نشان دهنده گردش مالی تا در بانک مورد نظر باشد.
  7. پاسپورت که از تاریخ اعتبار آن حداقل 3 ماه باقی مانده باشد.
  8. بیمه مسافرتی که ارائه آن الزامی ست.

سفارت اجازه دارد هر نوع مدارک دیگری را از شما درخواست کند و حدود 48 ساعت برای ارائه مجدد آن ها به شما فرصت داده می شود.

مدارک مورد نیاز دعوتنامه های فرانسه

انواع دعوتنامه فرانسه

دعوتنامه برای اخذ ویزای فرانسه مورد استفاده قرار می گیرد، در ادامه به انواع مختلفی از دعوتنامه های فرانسه مانند دعوتنامه توریستی فرانسه، دعوتنامه تجاری، دعوتنامه کاری، دعوتنامه تحصیلی فرانسه دعوتنامه خانوادگی  و دعوتنامه نمایشگاهی فرانسه اشاره می گردد.

دعوتنامه توریستی فرانسه

فرانسه یکی از مقاصد اصلی گردشگری اروپاست که سالانه میزبان گردشگرانی با ملیت های متفاوت است. در این بخش از مقاله قصد داریم راجع به دعوتنامه توریستی فرانسه صحبت کنیم، این دعوتنامه مختص افرادی ست که با هدف گردش و تفریح به فرانسه سفر می کنند. اگر کسی از اقوام یا آشنایان شما در این کشور سکونت دارد می تواند دعوتنامه ای را جهت سهولت مراحل اخذ ویزا برای تان ارسال نماید. ناگفته نماند که دعوتنامه باید به زبان کشور مقصد یعنی فرانسوی نوشته شود. توجه داشته باشید که مندرجات ذکر شده در متن دعوتنامه ارسالی باید با اهداف و گفته های شما نیز تطابق داشته باشد در غیر اینصورت نه تنها مورد قبول نخواهد بود بلکه مسئول سفارت را به شک خواهد انداخت و روند رسیدگی به پرونده تان به تعویق می افتد.

همانطور که می دانید دعوتنامه کشور فرانسه نمی تواند تضمینی باشد برای اخذ ویزا اما می تواند روند صدور و رسیدگی به پرونده شما را سرعت ببخشد. پس اگر می خواهید دعوتنامه توریستی فرانسه را به موقع دریافت کنید و برنامه تعطیلات و تفریح تان بر هم نخورد هر چه زودتر دست به کار شوید. در این مقاله به نکاتی که باید هنگام ارسال دعوتنامه به آن توجه شود اشاره می گردد. همچنین اگر زمان خاصی را برای تور فرانسه مد نظر دارید حتما با ارسال کننده دعوتنامه در میان بگذارید.

دعوتنامه توریستی فرانسه

دعوتنامه فامیلی فرانسه

نوع دیگری از دعوتنامه های فرانسه، دعوتنامه خانوادگی یا خویشاوندی ست، که برای ارسال آن باید به مسئول آن در شهرداری واقع در کشور فرانسه مراجعه کرد. این نوع دعوتنامه تضمینی فرانسه مختص افراد خانواده شماست خویشاوندی نزدیکی با شما دارند، این افراد عبارتند از: برادر، خواهر، مادر، پدر، مادربزرگ، پدربزرگ، نوه، خواهرزاده و برادرزاده و … . اسامی ذکر شده در الویت هستند و به درخواست آن ها بیشتر توجه می گردد اما در صورت نیاز می توانید از دیگر اشنایان و اقوام خود که در کشور فرانسه ساکن هستند نیز کمک بگیرید. از نکات مهمی که باید در خصوص این نوع از دعوتنامه مورد توجه قرار دهید اجتناب از سفرهای خانوادگی ست، چراکه اگر برای همه اعضا خانواده دعوتنامه ارسال شده باشد مسئول سفارت سخت گیری بیشتری درخصوص مصاحبه و روند صدور پرونده دارد.

اگر می خواهید برای پدر، مادر، پدربزرگ و یا مادر بزرگ تان دعوتنامه خانوادگی فرانسه را ارسال نمایید، در جهت کمک بیشتر به روال پرونده آن ها خودتان متن درخواست ویزا را نیز به زبان فرانسوی بنویسید، این موضوع و راهنمایی آن ها در جریان صدور ویزا می تواند نتیجه ای مثبت را به دنبال داشته باشد.

دعوتنامه تحصیلی فرانسه

این نوع دعوتنامه فرانسه برای افرادی ست که به قصد تحصیل به کشور فرانسه سفر می کنند، این کشور دارای دانشگاه هایی با جایگاه های برتر است که تاکنون نخبگان زیادی در آن تحصیل کرده اند اگر قصد تحصیل دارید و می خواهید روند صدور ویزای تان به خوبی پیش برود باید دعوتنامه صادر شده از دانشگاه مربوطه را به سفارت ارائه دهید، بدون ارائه دعوتنامه قادر به دریافت ویزا نیستید. برای تحقق این امر مراحل باید با مسئولین مربوطه در دانشگاه مقصد در ارتباط باشید و پس از گرفتن پذیرش از آن ها بخواهید که دعوتنامه مربوطه را برای شما ارسال نمایند.

دعوتنامه تحصیلی فرانسه

دعوتنامه تجاری فرانسه

این نوع از دعوتنامه تضمینی فرانسه برای سفرهای تجاری، سرمایه گذاری، شرکت در همایش و کنفرانس، شرکت در ملاقات ها و جلسات کاری و موارد این چنینی مورد استفاده قرار میگیرد. به عنوان مثال اگر قرار است با مسئولین یک شرکت بزرگ در فرانسه ملاقات داشته باشید باید از آن ها بخواهید که دعوتنامه مرتبط را برای شما ارسال نمایند تا بتوانید مستنداتی معتبر در خصوص هدف تان به سفارت ارائه دهید. در برخی از سفرهای تجاری خاص صدور ویزا بدون وجود دعوتنامه امکان پذیر  نیست.

دعوتنامه نمایشگاهی فرانسه

این نوع دعوتنامه نیز برای کسانی ارسال می شود که قصد شرکت در نمایشگاه های بین المللی را دارند، افرادی که متقاضی ویزای نمایشگاهی هستند به چند دسته تقسیم می شوند که در ادامه به تعدادی از آن ها اشاره خواهیم کرد:

  1. افرادی که غرفه اجاره کرده اند و قصد دارند ایده و محصولات خود را در معرض دید بازدیدکنندگان بگذارند. این دسته از متقاضیان باید دعوتنامه نمایشگاهی که حاوی جزئیات سفرشان است را به سفارت ارائه دهند.
  2. افرادی که در حال تحصیل در زمینه نمایشگاه برگزار شده هستند و می خواهند اطلاعات خود را در این زمینه گسترش دهند. این متقاضیان می توانند درخواست دریافت دعوتنامه از مسئولین نمایشگاه را داشته باشند تا بتوانند خود را به نمایشگاه برسانند.
  3. افرادی که در زمینه مربوطه در حال فعالیت هستند و قصد دارند در جهت بهبود و گسترش کسب و کارشان قدم بردارند. این دسته از متقاضیان نیز می توانند از مسئولین نمایشگاه درخواست کند که برای شان دعوتنامه ارسال گردد.
  4. افرادی که قصد خرید محصولات ارائه شده در نمایشگاه را دارند و مسئولیت این امر بر عهده آنهاست.
  5. در این میان شرکت هایی هستند که بدون ارائه درخواست از طرف مسئولین نمایشگاه دعوتنامه دریافت می کنند و نیازی به پیمودن مراحل تعیین شده ندارند.

ناگفته نماند که در این نوع از دعوتنامه فوری فرانسه ذکر مدت زمان سفر و تاریخ آغاز و پایان نمایشگاه الزامی ست.

دعوتنامه نمایشگاهی فرانسه

دعوتنامه کاری فرانسه

فرصت های کاری در کشور فرانسه زیاد است، اگر قصد اخذ ویزای کاری فرانسه را دارید باید دعوتنامه مربوطه را نیز به سفارت ارائه دهید. این دعوتنامه باید از طرف شرکت و یا کارفرمایی که قصد دارید برای او کار کنید ارسال شود و حاوی همه جزئیات مد نظر سفارت باشد. در ادامه به برخی از این جزئیات اشاره می گردد:

  1. جذب نیروی کار بر اساس قوانین کشور فرانسه
  2. اثبات کارایی داشتن فرد جهت فعالیت در آن کشور
  3. بر عهده گرفتن امور اقامت او
  4. در مواردی نیز موظف به تعیین محل اقامت فرد متقاضی و ارائه آدرس آن در دعوتنامه است.
  5. ارائه مدارک معتبر در خصوص شرکت ثبت شده الزامی ست.
  6. مسئولیت فرد استخدام شده با کارفرما است و این موضوع باید توسط کارفرما یا شرکت تایید شود.

دعوتنامه کاری فرانسه

دریافت دعوتنامه فرانسه

اگر می خواهید دعوتنامه فرانسه را جهت بهبود روند رسیدگی به پرونده ویزای فرانسه خود یا خانواده تان دریافت کنید ، سریع تر اقدام کرده و درخواست خود را با یکی از اقوام تان که در این کشور سکونت دارد در میان بگذارید، از او بخواهید که هنگام پر کردن فرم دعوتنامه به همه نکات دقت کند و اصل صداقت را نیز در نظر بگیرد، اهدافی که برای اخذ ویزا مطرح می کنید باید با مطالب ذکر شده در متن دعوتنامه همخوانی داشته باشد.

ارسال دعوتنامه فرانسه

در این بخش برخی از نکاتی که باید در هنگام ارسال دعوتنامه از کشور فرانسه به آن ها توجه کنید ذکر می شود، همه موارد را به خاطر بسپارید:

  1. اولین نکته ای که به آن توجه می شود رابطه فرد ارسال کننده دعوتنامه فرانسه با فرد دریافت کننده است، اگر رابطه خویشاوندی دارید باید مدارک لازم در جهت اثبات این رابطه به سفارت ارائه گردد، در غیر اینصورت قابل قبول نخواهد بود.
  2. ذکر مشخصات فرد ارسال کننده دعوتنامه الزامی ست که در بخش بعد به طور مفصل به این موضوع خواهیم پرداخت.
  3. تعیین محل اقامت شخص درخواست کننده ویزا الزامی ست، آدرس دقیق آن باید در دعوتنامه ارسالی درج گردد.
  4. تاریخ تنظیم دعوتنامه را نیز در فرم مربوطه درج کنید چرا که این مورد نیز الزامی ست و به آن توجه می شود.
  5. مراحل ارسال دعوتنامه را از طریق پست بین الملل طی کنید و پیگیر روند ارسال آن و اینکه به موقع به دست دریافت کننده برسد، باشید.

ارسال دعوتنامه های فرانسه

نکاتی برای انواع دعوتنامه فرانسه

دعوتنامه های فرانسه انواع مختلفی دارد که نکات ذکر شده در بخش قبل بیشتر مرتبط با نوع خویشاوندی و توریستی بود، در این بخش نکاتی دیگر برای انواع دیگر آن یعنی نوع تجاری، کاری، نمایشگاهی و تحصیلی ذکر می شود:

  1. اگر ویزای شما از نوع کاری است باید دعوتنامه کاری فرانسه برای شما ارسال گردد و کارفرما و یا شرکت مربوطه موظف به ارسال این دعوتنامه است. آن ها باید مسئولیت اقامت و کار شما در کشور مبدا را بر عهده بگیرند و همه موارد لازم را در فرم دعوتنامه به ثبت برسانند.
  2. در دعوتنامه تضمینی فرانسه از نوع نمایشگاهی باید جزئیات مربوط به سفر و تاریخ آغاز و پایان نمایشگاه ذکر شود، همچنین درج هدف شما از شرکت در این نمایشگاه نیز الزامی ست.
  3. دعوتنامه فوری فرانسه از نوع تحصیلی نیز باید همه جزئیات را در بر داشته باشد، جزئیاتی چون رشته و مقطع تحصیلی، آدرس دانشگاه و نوع پذیرش و موارد این چنینی.

نکاتی برای انواع دعوتنامه فرانسه

مشخصات فرد ارسال کننده دعوتنامه فرانسه

فردی که دعوتنامه را برای شما ارسال می کند باید دارای مشخصات و ویژگی های خاصی باشد که در ادامه به برخی از جامع ترین آن ها اشاره می شود:

  1. بالغ باشد و اقامت دائم کشور فرانسه را دریافت کرده باشد، برای این موضوع سن قانونی مشخص شده است.
  2. باید از وضعیت مالی مناسبی برخوردار باشد و مالیات های خود را به موقع پرداخت نماید.
  3. برخورداری از حداقل حقوق ماهیانه تعیین شده در کشور فرانسه الزامی ست.
  4. باید صاحب یک خانه باشد و یا محل اقامت او دارای متراژی مناسب و قابل قبول باشد. اگر پس از بررسی مشخص شود که خانه ای که در آن اقامت دارد شرایط لازم برای اقامت مهمان را ندارد با درخواست ارسال دعوتنامه اش موافقت نخواهد شد.

مدارک لازم برای ارسال دعوتنامه فرانسه

فرد ارسال کننده باید مدارکی را به سفارت و یا بخش مربوطه ای که تعیین شده است ارائه دهد که در ادامه لیستی از آن ها آورده شده است:

  1. ارائه کارت شناسایی، کارت اقامت و یا پاسپورت که نشان دهنده هویت شخص باشد الزامی ست.
  2. باید گواهی در خصوص داشتن مسکن ارائه گردد که این گواهی می تواند شامل مواردی چون قبوض برق، گاز، آب، تلفن و یا قرار داد اجاره خانه باشد، تاریخ همه این موارد باید حداکثر متعلق به 3 ماه قبل باشد و گواهی های قدیمی تر مورد قبول نخواهد بود.
  3. ارائه فیش حقوقی 3 ماه گذشته و همچنین گواهی پرداخت مالیات الزامی ست.
  4. توانایی مالی فرد باید به اثبات برسد که در این راستا نیز ممکن است مدارک دیگری از شما درخواست شود.
  5. تمبر مالیاتی نیز هزینه ای معادل 30 یورو دارد که باید اداره مالیات و دفترهای فروش روزنامه تهیه کنید.

دقت کنید که برای هر فرد بالای 18 سال باید دعوتنامه جداگانه ارسال گردد و طبق قوانین امکان ارسال یک دعوتنامه برای زوجی که فرزندان زیر 18 سال دارند امکان پذیر است.

مدارک لازم برای ارسال دعوتنامه های فرانسه

ارائه دعوتنامه به سفارت فرانسه

در این بخش آدرس سفارت تهران جهت ارائه دعوتنامه فرانسه ذکر شده است، برای ارائه مدارک خود باید به این آدرس مراجعه نمایید: تهران، خیابان نوفل لوشاتو، پلاک 64-66. ساعات فعالیت مسئولین سفارت از 8 و 30 دقیقه صبح تا 4 بعد از ظهر در روزهای یکشنبه تا پنج شنبه می باشد.

دعوتنامه فرانسه برای افراد کمتر از 18 سال

زمانی که دعوتنامه برای افراد کم تر از 18 سال ارسال می شود باید همه مدارک مربوط به صدور ویزای آن ها توسط والدین او و با اعلام رضایت آن ها صورت پذیرد، در غیر اینصورت امکان صدور ویزا و رسیدگی به پرونده شان وجود ندارد.

دریافت وقت سفارت برای ارائه دعوتنامه فرانسه

دریافت وقت سفارت فرانسه یکی از مراحل مهم اخذ ویزا است، برای ارائه دعوتنامه های فرانسه باید به سفارت مراجعه کنید اما انجام مصاحبه بدون گرفتن نوبت امکان پذیر نخواهد بود، پس دقت لازم را داشته باشید و به موقع اقدامات لازم جهت دریافت وقت را انجام دهید. در روز مصاحبه باید دعوتنامه مورد نظر همراه با دیگر مدارک تعیین شده که قبل تر به آن اشاره شد به مسئول تعیین شده تحویل دهید و منتظر سوال های او بمانید. برای تعیین تاریخ دعوتنامه بازه زمانی مورد نیاز برای وقت سفارت را نیز در نظر بگیرید که در بخش بعد بیشتر راجع به آن صحبت خواهیم کرد. ناگفته نماند که پرداخت هزینه روادید نیز در روز مصاحبه الزامی ست.

دریافت وقت سفارت برای ارائه دعوتنامه های فرانسه

تاریخ اعتبار دعوتنامه فرانسه

تاریخ اعتبار دعوتنامه فرانسه از مواردی ست که کمتر مورد توجه قرار می گیرد، در اکثر موارد روند رسیدگی به درخواست ویزای شما چندین ماه زمان می برد و اگر زمان مصاحبه مسئول سفارت متوجه شود که تاریخ درج شده در دعوتنامه گذشته است و دیگر معتبر نیست، آن دعوتنامه ارزش خود را از دست می دهد. فرا رسیدن تاریخ انقضای دعوتنامه نشان از ضعف مدارک شما دارد، بنابراین از شخص ارسال کننده دعوتنامه بخواهید که به تاریخ دقت کند و همه مراحل قبل و بعد از ارائه درخواست را در نظر بگیرد. اگر بخواهید پس از انقضا دعوتنامه مجددا درخواست دریافت آن را ارائه دهید زمان زیادی در این بین صرف می شود و شاید تا ماه های زیادی موفق به اخذ ویزای تان نشوید.